Yoga Barre Flow: Flow with grace and strength

Intensiteit: gemiddeld
Level: all level

In deze les combineren we de spierversterkende en verlengende oefeningen van Ballet Barre met elementen uit de yoga. Zoals flow, een bewuste ademhaling en het mindful bewegen. Anders dan in de Ballet Barre Fusion is hier geen sprake van een choreografie, wat maakt dat er meer ruimte is om het echt op jouw manier te doen. Daardoor is deze les, ondanks dat het echt wel een krachtige workout is, ook geschikt voor meer beginners of als je herstellende bent van een blessure (wel altijd even contact opnemen met de studio).

Je traint voornamelijk aan de barre, al zullen er ook wat matoefeningen in zitten. Naast dus oefeningen uit de Ballet Barre en Yoga, kan er bijvoorbeeld ook wat meer Pilatesachtige oefeningen in zitten om zo extra de corespieren te versterken. De les zal altijd gestart worden met een korte warming up, waarbij ook aandacht is voor adem en het bewust worden van lichaam en geest. Daarna volgt de eigenlijke les waarin Barre en Yoga in flow gecombineerd worden. Soms worden er ook extra materialen gebruikt zoals dumbbells en de small ball voor extra weerstand en uitdaging. De les eindigt met een zachte en bewuste cooling down om zo het lichaam wat te ontspannen en de energie weer iets meer naar binnen te keren.

Door Yoga Barre Flow krijg je:

  • strakke bil-, heup- en beenspieren
  • sterke buik- en rugspieren
  • meer flexibiliteit
  • een mooie houding
  • betere spiercontrole
  • betere balans
  • meer zelfvertrouwen
  • lichaamsbewustzijn
  • focus
  • meer energie

 

Voor wie is deze les geschikt?

De les is geschikt voor bijna iedereen. Juist als je nog niet eerder barre of yoga hebt gedaan, omdat er veel aandacht is voor de manier van bewegen en er veel alternatieven worden gegeven. Juist door het gebruik van de barre zijn de oefeningen aan te passen aan ieders niveau. Wil je liever een barre les wat meer vanuit dans en meer up tempo, kies dan voor de Ballet Barre Fusion. Op zoek naar een nog intensere workout voor het onderlichaam? Ga dan voor de Booty Bootcamp.

Ben je zwanger of heb je blessures, bespreek dat dan altijd eerst even met de docent. Op het lesrooster kun je zien wanneer deze les gegeven wordt.