Pi-Yoga Fusion: Best of Both worlds!

Intensiteit: gemiddeld
Level: all level

Kun jij niet kiezen tussen Yoga en Pilates? Dan is dit jouw les! Want Pi-Yoga Fusion heeft het allebei. Ongeveer de helft van de les verlengen, verstevigen en ontspannen we het lichaam met flow yoga en de andere helft versterken we buik, rug en bekken met Pilates oefeningen. De les is krachtig, maar niet al te ingewikkeld. Prima dus om ’s ochtends de dag mee te starten.

Net als in de andere yogalessen beginnen we ook in de Pi-Yoga Fusion met even stilzitten en aandacht voor de adem. Daarna zullen we het lichaam opwarmen met wat zonnegroeten en staande houdingen uit de yoga. Als ons lichaam dan goed warm is en ons energielevel wat hoger gaan we verder met specifieke Pilates oefeningen om zo onze hele core te trainen. We sluiten de les af met wat meer ontspannende en verlengende yogahoudingen. En natuurlijk de eindontspanning.

Door Pi-Yoga Fusion krijg je:

  • sterke buik- en rugspieren
  • een meer flexibele wervelkolom
  • sterkere been-, en bilspieren
  • meer flexibiliteit
  • een krachtig bekken
  • betere spiercontrole
  • minder rugklachten
  • meer energie
  • meer lichaamsbewustzijn
  • een kalmere geest
  • minder stress en spanning

Voor wie is deze les geschikt?

Deze les is voor iedereen geschikt die graag de voordelen van zowel yoga als Pilates wil ervaren. Het is een all level les die ook geschikt is als je nog weinig of geen ervaring hebt met yoga en/of Pilates. Ook als je met blessures kampt kun je de les doen. Laat het dan wel even de docent weten.

Pi-Yoga Fusion is niet geschikt als je langer dan 3 maanden zwanger bent, vanwege de vele oefeningen voor de buikspieren. Dan kun je beter kiezen voor de Friendly Flow Yoga of Calming Yin Yoga. Op het lesrooster kun je zien wanneer deze lessen gegeven worden.