It’s all about the core

Intensiteit: hoog
Level: all level tot meer gevorderd

Deze les heeft het allemaal; met Core Flow Yoga verbeter je je conditie en krijg je lenige en stevige spieren door de yogahoudingen. Maar daarnaast versterk je je rug- en buikspieren met specifieke “core moves”. Op het ritme van je ademhaling werken we aan een krachtige én flexibele core.

De opbouw van deze les is vergelijkbaar met een Dynamic Flow Yoga. Na een kleine meditatie en de warming-up volgt er een vloeiende reeks van staande, zittende en liggende houdingen. Bij al deze houdingen is er extra aandacht voor de core, maar natuurlijk ook voor al je andere spieren. Daarna kun je helemaal bijkomen en uitrusten tijdens de welverdiende eindontspanning.

Door Core Flow Yoga krijg je:

  • sterke buik- en rugspieren
  • een meer flexibele wervelkolom
  • betere conditie
  • meer kracht
  • meer lenigheid
  • betere longinhoud
  • meer energie
  • meer lichaamsbewustzijn
  • een kalmere geest
  • minder stress en spanning
  • een beter concentratievermogen

Voor wie is Core Flow Yoga geschikt?

Core Flow Yoga is een all level les, dus in principe kan iedereen meedoen. In de les wordt rekening gehouden met verschillende niveaus. Heb je een zwakke rug, dan kan het een hele goede les voor je zijn. Maar bij ernstige rugblessures (zoals een hernia) kan het misschien juist te zwaar zijn. Ook is het een redelijk intensieve les is qua uithoudingsvermogen. Wil je liever iets minder pittig of heb je rugblessures, dan is de Friendly Flow Yoga misschien geschikter. Ook is de les niet geschikt als je langer dan 3 maanden zwanger bent, vanwege de vele oefeningen voor de buikspieren.

Op het lesrooster kun je zien wanneer deze les gegeven wordt.