Find your inner prima ballerina

Intensiteit: zeer hoog
Level: all level

Bewonder jij ook altijd de sterke, lenige en gracieuze lichamen van balletdansers? Train dan als een balletdanser in de Ballet Barre Fusion en creëer jouw eigen balletbody. Oké, misschien niet helemaal, aangezien echte balletdansers ongeveer zes uur per dag trainen. Maar met deze les krijg je wel meer kracht, lenigheid en uithoudingsvermogen. En het is gewoon fun en zelfs een beetje sexy!

In deze les vindt het merendeel van de oefeningen plaats aan de barre. De oefeningen zijn gebaseerd op klassieke ballettrainingen, gecombineerd met elementen uit Pilates, yoga en zelfs ‘oldskool aerobics’. We beginnen met een dynamische warming-up om de spieren op te warmen en je vetverbranding te activeren. Daarna volgen de oefeningen aan de bar, waarbij ook gebruik gemaakt kan worden van gewichtjes en dynabands voor extra weerstand. Dan doen we nog oefeningen op de mat voor de rug en buik. We eindigen met een cooling-down om de hartslag omlaag te brengen en de spieren te ontspannen.

Door Ballet Barre Fusion krijg je:

  • strakke bil-, heup- en beenspieren
  • sterke buik- en rugspieren
  • welgevormde armen en schouders
  • meer flexibiliteit
  • een betere conditie
  • betere spiercontrole
  • een betere houding
  • betere balans
  • meer zelfvertrouwen

Voor wie is Ballet Barre Fusion geschikt?

Ondanks dat het een intensieve les en je echt flink zult gaan zweten, is deze les voor iedereen geschikt. Als je het in het begin niet helemaal bij kan houden, geen probleem! Volg je eigen tempo en je zult er steeds beter in worden. Juist door het gebruik van de barre zijn de oefeningen aan te passen aan ieders niveau. Wil je liever op een wat milde manier aan je figuur werken, kies dan voor de Perfect Pilates of de Pi-Yoga Fusion.

Ben je zwanger of heb je blessures, bespreek dat dan altijd eerst even met de docent. Op het lesrooster kun je zien wanneer deze les gegeven wordt.

Meld je nu aan voor een gratis proefles!